Technické informace k používání elektronického podpisu
- Pravidla potvrzování doručení datových zpráv
- Technické parametry přijímaných datových zpráv
- Technické parametry přijímaných nosičů
- Postup v případě zjištění škodlivého softwaru nebo chybného formátu u přijaté datové zprávy
- Vyřizování dotazů týkajících se provozu elektronické podatelny
- Seznam právních předpisů, podle kterých je možné vůči úřadu učinit právní úkony v elektronické podobě
Elektronická podatelna městského úřadu Lanžhot
Tato elektronická podatelna a uvedená adresa je určena pro příjem veškerých datových zpráv, podepsaných elektronickým podpisem doručovaných městskému úřadu v Lanžhotě.
Adresa pro osobní a poštovní přijímání datových zpráv na technických nosičích
- Městský úřad Lanžhot
Náměstí 177
691 51 Lanžhot
- Pravidla potvrzování doručení datových zpráv:
po zařazení zprávy do zpracování obdržíte zprávu:
Zpráva byla zařazena a zpracována podatelnou Městského úřadu Lanžhot
dne: DD-MM- RRRR v HH : MM : ss
Věra Hrubá, referent
Úřad zasílá zprávu o zařazení nejpozději v druhý pracovní den, který bezprostředně následuje po dni doručení. Úřad zprávu zasílá na elektronickou adresu, ze které byla zpráva odeslána, pokud odesílatel výslovně nepožádal o zaslání na jinou elektronickou adresu. Pokud se zpráva potvrzující doručení vrátí úřadu jako nedoručitelná, úřad učiní ještě jeden pokus o její doručení následující den.
- Technické parametry přijímaných datových zpráv
Datové zprávy jsou přijímány ve formátech: html, htm, podf, doc, jpg, rtf, txt, xls, dwg.
Odeslané zprávy musí obsahovat identifikační údaje odesílatele - jméno, příjmení, adresu, název organizace s adresou, případně další, jinak bude písemnost odložena.V případě dalších formátů vzneste dotaz na adresu urad@lanzhot.cz
- Technické parametry fyzických nosičů, na nichž lze předávat datové zprávy:
- Datové zprávy jsou přijímány na 3,5" disketách zformátovaných v souborovém systému FAT (DOS a Windows), nebo na CD.
- Postup v případě zjištění škodlivého softwaru nebo chybného formátu u přijaté datové zprávy:
Zpráva bude označena jako poškozená, zavirovaná, nečitelná, nebo ve špatném formátu, nebude zpracována.
- Vyřizování dotazů týkajících se provozu elektronické podatelny:
Vaše dotazy týkající se provozu elektronické podatelny zasílejte na elektronickou adresu urad@lanzhot.cz případně na poštovní adresu úřadu. Dotazy úřad vyřizuje do 5 pracovních dnů ode jejich doručení.
Seznam zaměstnanců úřadu, kterým byl vydán kvalifikovaný certifikát:
Věra Hrubá - podatelna
- Možné varianty právních úkonů, poskytovaných v elektronické podobě:
- Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím - nemusí být podepsána zaručeným elektronickým podpisem. Podle § 14 odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb. musí být z podání zřejmé, kterému povinnému subjektu je určeno a kdo jej činí. U podání prostřednictvím telekomunikačního zařízení musí být uvedena rovněž příslušná identifikace žadatele. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, není žádost podána ve smyslu tohoto zákona a žádost se odloží.
- Podání podle zákona č. 71/1967 Sb., správní řád (§19) - musí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb, současně musí být uveden poskytovatel certifikačních služeb, který certifikát vydal a vede jeho evidenci, nebo musí být certifikát k podání připojen, nebo nemusí být podepsáno tímto zaručeným elektronickým podpisem, v takovém případě musí být do 3 dnů doplněno.
Podle § 19 odst. 2 zákona č. 71/1967 Sb. musí být z podání patrno, kdo jej činí, které věci se týká a co navrhuje. Zvláštní právní předpisy mohou stanovit jeho další náležitosti.
- Stížnosti, oznámení a podněty podle vyhlášky č. 150/1958 Ú. l. - nemusí být podepsány zaručeným elektronickým podpisem.
- Datové zprávy zaslané úřadu, jejichž náležitosti neupravuje právní předpis - nemusí být podepsány zaručeným elektronickým podpisem. Jedná se například o běžnou e-mailovou komunikaci mezi pracovníky úřadu a občany.